среда, 21 ноября 2012 г.

Мова чи література?


        Усім доброго вечора! Давно не писала, але на це були свої обставини.  Активна українська практика триває..ще трохи і вже перейдемо до англійської. Якось справді непомітно проминув час, здається, що вже так давно ми працюємо у своїх класах! 
         Не знаю у кого як, але у мене з’явилася така проблема. Іноді мені здається, що учнів мого 7-А класі підмінюють на якихось інших. А саме, на уроках літератури. Ті сумлінні, старанні, уважні учні кудись зникають з початком уроку літератури.. Деякі ще досі не прочитали повість А. Чайковського «За сестрою», за якою ми вже сьогодні написали контрольну роботу. Якось багато хто з них зневажливо ставиться до читання творів, не тільки з української літератури, а навіть взагалі до читання літературних творів. Біографію, цікаві факти,  інформацію з теорії літератури – все це читають, працюють з цим та запам’ятовують у ході роботи. Але до тексту – одна четверта частина класу так і не «доторкнулась».
          Я авжеж пам’ятаю нас у їх віці, теж не всі все читали, але хоча б слухали що відбувається на уроці, розуміли суть твору, не детально, як при читанні, але все ж таки хоча б щось! А у мене, на превеликий жаль,  деякі учні навіть і цього не здобули.
         Розумію, що багато залежить від вчителя, у цій ситуації - від мене, і я, напевно, не змогла підібрала таки види роботи, що не змогла зацікавити КОЖНОГО. Але і у цій самий час розумію, що все одно, у кожному класі є такі учні, які ніколи, на жодному уроці нічого не роблять… Але ж завжди це прикро, завжди є надія, що навіть такі учні щось «винесуть» для себе з уроку… Адже саме уроки літератури мають розвивати уяву, творче мислення учнів, їх комунікативні здібності…А в мене все якось навпаки! Коли настає урок української мови – вони знов ті чудові-пречудові учні, мрія кожного вчителя. Активні, слухняні, зацікавлені, швидко і легко адаптуються до різних видів роботи і урок проходить результативно, з приводу поставлених цілей, і з ідеальною дисціплиною!
Може хтось ще з цим зіткнувся, чи я одна така? Тоді буду впевнена,  що справа тільки у мені.
P.S. А взагалі, саме на цій, останній практиці я остаточно зрозуміла, що працювати в школі не так вже і страшно!! До цього року я саме так вважала. Може це залежить і від колективу, від учнів, від загальної атмосфери у школі, але кожного ранку я йду до свого сьомого класу із гарним настроєм! І це мене радує! =)

4 комментария:

  1. А, і ще! У мене на столі тепер 22 зошита на перевірку твору та тесту..Це мій Перший досвід перевірки такої роботи..

    ОтветитьУдалить
  2. Ура, школа - це не страшно!
    а література вимагає від особистості значно більшої віддачі, ніж запам'ятовування фактів. Робота душі - це складно, і чим далі, тим менше наші учні себе напружують. прикро... Тому іноді, правильна атмосфера під час читання в класі - це єдиний спосіб познайомити учня з твором, бо дома вони за нього не візьмуться. А ще я знаю випадки, коли майстерне читання вчителя (майже акторське) робить свою справу, тоді 35 хвилин читаємо, а 10 обговорюємо. Начебто не зовсім за методикою, але, коли потрібно подолати стіну супротиву, допомагає.

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Дякую за пораду! Буду вчитися.. Поки що для них навіть читання на уроці це механічна робота.

      Удалить
  3. Дітям часто нецікаво читатити, бо пролеми, які порушуються авторами, їм здаються не зрозумілими, далекими від сьогодення, безпосередньо з ними начебто не пов'язані.
    Перед читанням твору варто провести паралель із сьогоденням, заглибити дітей у реальні для них ситуації, запитати, як би вони вчинили за таких умов чи певних обставин і запропонувати познайомитись з думкою відомих людей, зокрема, автора.... .
    торкаються пропонуються розглянути, проаналізувати

    ОтветитьУдалить